skin-care

 

Investing-in-Skincare2

 

Cosmetic Banner2

 

Banner-LHR-4-1

 

 permanent makeup banner21

 

fat

 

ortodensi 

 

orthodensi

 

skin

leiser

micronidling

microderm

botox

 

 


8 علت مهم خونریزی به دنبال رابطه زناشویی _ دکتر محمدرضا صفری نژاد ، اورولوژیست و استاد دانشگاه


 

8 علت مهم خونریزی به دنبال رابطه زناشویی

 

 

 

 

خونریزی به دنبال رابطه جنسی می تواند آزار دهنده و علل مهم داشته باشد . هر نوع خونریزی پس از مقاربت را باید جدی تلقی کرد و به دنبال علت آن بود . اگر این مشکل نادیده گرفته شود و کم اهمیت تلقی شود ممکن است عوارض جبران ناپذیری را سبب شود .

 

1 . دیس پلازی گردن رحم :

 

گردن رحم دارای یک پوشش بیرونی بنام اپیتلیوم است . در سرطان دهانه رحم ابتدا سلول ها متحمل تغییراتی می شوند که به آن ضایعه قبل از سرطان یا دیسپلازی گفته می شود . در افراد زیر خطر یس پلازی گردن رحم بیشتر است ، داشتن شرکای جنسی متعدد ، شروع رابطه جنسی قبل از 18 سالگی ، بارداری قبل از 16 سالگی ، داشتن سابقه یک بیماری آمیزشی که سر دسته آنها زگیل تناسلی است . خطر ابتلا به دیس پلازی گردن رحم را بیشتر می کند . درمان دیس پلازی گردن رحم با کرایو یا برداشتن قسمتی از گردن رحم است .

 

2 . عفونت با کلامیدیا :

 

کلامیدیا نوعی باکتری است که به وسیله رابطه زناشویی منتقل و جزو بیماری های آمیزشی محسوب می شود و درمان آنتی بیوتیکی موثر نیز دارد . عفونت های لگنی با کلامیدیا اگر درمان نشوند می توانند منجر به نازایی شوند .

 

3 . سوزاک :

 

سوزاک نیز نوعی باکتری است که به وسیله رابطه زناشویی منتقل و جزو بیماری های آمیزشی محسوب می شود و درمان آنتی بیوتیکی موثر نیز دارد . عفونت های لگنی با سوزاک اگر درمان نشوند می توانند منجر به نازایی شوند . بر خلاف مردان ، علائم سوزاک در خانم ها زیاد و شدید نیستند و به این جهت برای تشخیص آن ظن قوی لازم است .

 

4 . واژینیت یا سرویسیت :

 

عفونت و التهاب واژن را واژینیت ( Vaginitis ) و عفونت و التهاب دهانه رحم را سرویسیت ( Cervicitis ) می گویند . معمولا درمان به علت آن بستگی دارد .

 

5 . پولیپ دهانه رحم :

 

پولیپ یک توده شبیه انگشت قرمز یا ارغوانی رنگ است که از کانال گردن رحم بیرون می زند . این پولیپ ها خیلی شکننده بوده و با مختصر تماس خونریزی می کنند . آنها را می توان به راحتی با جراحی برداشت .

 

6 . تریکومونا :

 

تریکومونا یک نوع ارگانیسم از نوع پروتوزوآ است .معمولا از طریق رابطه زناشویی منتقل می شود و اگر خانومی مبتلا به این انگل باشد موقع زایمان می تواند آن را به نوزاد خود منتقل کند . انتقال از طریق شیر دستشویی آلوده ، استخر ، حوله و حمام نادراست.

 

7 . عفونت های قارچی واژن :

 

در واژن برخی باکتری ها و قارچ ها به صورت طبیعی زندگی می کنند . اگر این قارچ ها شروع به رشد بیش از حد بکنند ، عفونت قارچی اتفاق می افتند . علامت عفونت قارچی واژن ترشح بدون بو و پنیری شکل همراه با سوزش و خارش است .

 

8 . پولیپ رحم :

 

پوشش داخلی رحم از یک اپیتلیوم اختصاصی است که به آن آندومتر می گویند . اگر آندومتر بیش از حد رشد کند به صورت پولیپ در آمده و داخل حفره رحم برجسته می شود . این خانوم ها معمولا دارای خونریزی بین عادت ماهیانه هستند . تشخیص علت خونریزی پس از رابطه زناشویی معمولا به صورت کنار گذاشتن یکی یکی از تشخیص ها است . با توجه به اینکه علل متععدی در بروز خونریزی به دنبال رابطه زناشویی تاثیر گذار هستند و این عارضه با عوارض متعددی همراه است . هرگاه خونریزی به دنبال رابطه داشتید حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید .

 

 

دکتر محمدرضا صفری نژاد ، اورولوژیست و استاد دانشگاه

مجله پیام سلامتی

سال هفتم

شماره 63

 

تماس با ما

آیا سؤالی دارید ؟

آیا احتیاج به مشاوره و راهنمایی در زمینه های

پزشکی ، دندانپزشکی ، پوست و زیبائی دارید؟

 

ایمیل های ارتباطی با فروشگاه سه سین seseen :

 

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جهت تهیه محصولات با شماره های زیر

تماس حاصل فرمائید.

ثابت      06 - 05 41 66 88

همراه    7007070 0935

واتسآپ  7007070 0935

تلگرام    7007070 0935

 

 

حاضرین در سایت

ما 2 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم
شبکه های اجتماعی
 
TwitterTwitterFacebookRSSlinkedin

 اهداف وب سایت سه سین seseen

وب سایت  سه سین seseen با هدف ارائه خدمات مناسب در زمینه های  پزشکی  دندانپزشکی  پوست و زیبائی در آذر ماه سال 1393 توسط  دکتر نادر بهروان  تاسیس شد.
 
___________________________________________

 

Scroll to Top